Friday, February 6, 2009




Joined: Sep 25, 2007
Posts: 2872
Location: berlantaikan bumi, berbumbungkan langit

New postPosted: Sat Feb 07, 2009 1:45 am Post subject: PR Perak mempunyai kelebihan utk jahanamkan umno Reply with quote

Masa terluang hendaklah digunakan semaksima mungkin bersama Rakyat Perak, insyaallah rakyat yg waras telah menilai kita walaupun dlm masa yg singkat. umno akan terus bergolak kerana mereka sebelum ini berebut2 jawatan MB haram!

Mereka pengecut dan tidak berani bertarung di gelanggang. dari dulu, kini dan selamanya mereka mengulit kebobrokan sekularism kroni dgn tujuan utk menajdi kapitalis dan kesenangn duniawi dengan melupakan hak2 Allah ke atas diri mereka.

Kezaliman dan perampokan mereka ini menjadi permulaan kepada laluan mereka ke lubang kubur di seluruh negara. Ia akan menjadi momentum bagaikan lahar gunung berapi yg tak mengenal mangsanya. Tsunami politik 2 Malaysia utk menguburkan umno ke bakul sampah sejarah akan sampai jua ketika, insyaAllah.

Di samping berusaha kita terus berdoa dan mengadu dgn Allah yg maha mengetahui. Doa org yg di zalimi akan dikabulkan Allah

Renungkanlah juga dialog antara Abu Sufyan dengan Hercules, gabenor Rom di Syria. Sewaktu Herkules menerima surat dari Nabi Muhammad SAW, Herkules memanggil Abu Sufyan untuk mendapat maklumat tentang agama dan gerakan yang dibawa oleh Rasulullah.

Hercules: “Adakah pengikutnya dari kalangan orang kaya atau orang miskin?”

Abu Sufyan: “Orang miskin.”

Herkules: “Adakah pengikutnya bertambah atau berkurangan?”

Abu Sufyan: “Bertambah.”

Herkules: “Bagaimana perang antara kamu dengan dia?”

Abu Sufyan: “Ada kala kami menang, ada kala dia.”

Kita tidak akan menang dalam setiap pertempuran, tetapi insya Allah, kita akan dapat kemenangan keseluruhan. Rasulullah menang dalam perang Badar, tewas dalam perang Uhud, tidak menang dan tidak kalah dalam perang Khandak. Tetapi dalam kalah dan menang dalam pertempuran, jumlah yang menyertai Islam terus bertambah.

Pakatan Rakyat menang besar dalam PRU12, menang besar di Permatang Pauh dan Kuala Terengganu. Semua kemenangan ini dengan dokongan rakyat. Apakah BN menang di Perak? BN dapat sebuah negeri tetapi akan kehilangan lebih besar sokongan dari rakyat kerana taktik kotor yang dipakai -ugutan dan habuan. Kemenangannya adalah satu Pyrrhic victory, atau lebih kosong dari itu.

Rakyat mengajar BN pada 8 Mac yang lalu dengan menafikan majoriti 2/3 dan empat kerajaan negeri. Akuilah, sebahagian rakyat yang mengundi Pakatan Rakyat bukan kerana mereka percaya kepada PKR, DAP atau Pas. Mereka ingin mengajar UMNO agar jangan sombong. Mereka berharap dengan tamparan tersebut mereka akan belajar dan melakukan perubahan. Apa yang berlaku di Perak jelas bahawa UMNO tidak mahu belajar. UMNO hanya mahukan kuasa. Sedangkan rakyat mahu UMNO-BN berubah dan kalau mereka berubah dan mengambil iktibar rakyat akan mengembalikan keyakinannya.

Sekarang jelas UMNO tidak menerima keputusan rakyat dan tidak mahu belajar seperti yang dikehendaki oleh rakyat. Mereka hanya mahukan kuasa dengan apa cara sekalipun.

Apakah yang perlu dilakukan oleh Pakatan Rakyat di Perak? Sekarang mereka tidak lagi dibebankan dengan urusan pentadbiran. Mereka perlu sepenuh masa bersama rakyat. Kuasa muktamad adalah di tangan rakyat. Cek Umno hanya boleh membeli beberapa orang pemimpin dan ugutannya hanya boleh menakutkan pemimpin yang berjiwa kerdil.

Insya Allah, kemenangan itu hampir. Mukmin tidakkenal putus asa dan menyerah. Kita akan lawan hingga akhir kalam, dgn mengorbankan segala kesenangan dan harta benda, wang ringgit. Berbeza dengan mereka yg berjuang utk wang ringgit dan kesenangn dunia.

Biarlah malaikat dilangit mengenali dan menyanjungi kita berbanding disanjung oleh manusia di dunia atas kekauatan materialistik dan sekularis yang menjadi penguasa zalim sekali gus kapitalis kroni yg dilaknat Allah!

No comments: