Monday, January 2, 2012

Tahun 2012, Menanti Gelombang ke 5 Terakhir yang harus Anda Semua Ketahui


ARRAYAH.INFO, 2 Januari 2012 - Insya Allah, umat pasti akan memasuki gelombang terakhir dari perjalanan umat Islam pasca runtuhnya Khilafah Islamiyah pada tahun 1924.

Sebutlah gelombang pertamamerupakan era ketika kerajaan kolonial mengukuhkan penjajahan Negara-Negara Islam secara langsung.

Mereka menghantar pasukan-pasukan kolonial ke Negara-Negara Islam. Namun mereka menyedari cara seperti ini pasti berakhir kegagalan. Kaum muslim akan mudah bergerak, kerana musuh mereka jelas di depan mata iaitu tentera-tentera asing. Disamping juga memerlukan kos yang mahal.

Gelombang kedua, adalah ketika penjajah Barat, memberikan kemerdekaan 'palsu' kepada Negara-Negara Islam. Palsu kerana mereka tidak betul-betul memberikan kemerdekaan. Pasukan penjajah sebahagain besar menarik diri dari Negara-Negara Islam. Namun penjajahan tetap berlangsung melalui penguasa-penguasa boneka umat Islam itu sendiri. Mereka pun memastikan yang berlaku bukanlah syariah Islam tapi sistem Barat yang berlangsung.

Kemudian masuklah umat Islam pada gelombang ketiga. Saat, penguasa-penguasa boneka Barat bertindak menindas terhadap rakyatnya sendiri. Kerana mereka lebih mengutamakan melayani tuan-tuan imperialisme mereka. Untuk mendapat sokongan negara-negara Barat mereka mempersilakan kekayaan alam negeri Islam dieksploitasi sementara rakyatnya miskin. Sementara setiap usaha perjuangan syariah Islam ditindak secara represif, kerana hal ini akan mengancam kepentingan penjajahan.

Mereka menangkap, menyeksa, membunuh, para pejuangan syariah Islam. Penguasa jenis seperti ini silih berganti di Negara-Negara Islam baik berupa Raja atau pun Presiden atau Perdana Menteri. Diantaranya adalah Suharto di Indonesia, Saddam Husain di Iraq, Husni Mubarak di Mesir, Zainal Abidin bin Ali di Tunisia, termasuk Gadzdzafi di Libya. Rejim ini pun tumbang.

Masuklah umat Islam pada gelombang keempat, di mana Barat terpaksa memberikan demokrasi yang mereka bungkus dengan istilah-istilah Islam. Mereka berusaha menyesatkan umat Islam. Tapi hal ini juga akan gagal. Keadaan kegagalan ini diperkuatkan dengan semakin melemahkan negara-negara utama kapitalisme dunia seperti Amerika Syarikat dan Eropah. Krisis di negara Barat akan membuat mereka tidak boleh menyokong sepenuhnya penguasa-penguasa boneka baru yang menjadi talibarut mereka.

Insya Allah, umat Islam akan masuk gelombang kelima. Dimana rakyat tidak lagi boleh ditipu. Mereka menyedari bahawa sistem apapun yang berasal dari ideologi Barat penjajah tidak akan memberikan kebaikan. Baik itu dibungkus dengan istilah Islam atau kata-kata penyesatan lain atau tidak. Umat ​​pada gilirannya akan dengan tegas menolak demokrasi, pluralisme, liberalisme, dan idea-idea sesat yang lain.

Saat itulah, umat hanya akan percaya kepada Islam dengan Syariah dan Khilafahnya. Umat ​​tidak ada pilihan lain saat itu kecuali menyokong tegaknya Syariah dan Khilafah. Umat pun akan memberikan kepercayaan mereka sepenuhnya kepada kumpulan dakwah yang dengan serius selama ini memperjuangkan Syariah dan Khilafah.

Mereka tidak lagi percaya kepada ulama-ulama suk yang menjadi kaki tangan penjajahan. Saat itulah tegaknya Khilafah sudah di depan mata. Insya Allah! Amin. Masa sudah hampir tiba. [Eramuslim.com/arrayah.info]



No comments: