Sunday, October 25, 2009

~penarik beca

Mengapa Datuk Seri Najib Razak tidak dipandang bersih?!




Muktamar khas: Putar belit kata-kata

Orang kata, nak kenal orang yang sokong Umno senang ja. Yang hebat-hebat, dia akan kata dia sokong Umno. Yang kurang hebat akan kata, dia tak sokong mana pun, undi rahsia dan macam-macam lagi. Ada juga yang tak nak sebut Umno. Tapi dia akan kata bahawa dia "bimbangkang hok-hok istimewa Melayu". Dia tak mahu menerima hakikat bahawa Umno pengkhianat Melayu.

Apa pun, mereka pandai berahsia. Tak macam kebanyakan penyokong PAS, mereka bukan sahaja tak pandai berahsia tetapi kadang-kadang bersemangat sakan.

Tetapi, sesama PAS terbalik pula. Yang ketagih Umno seperti pecacai parti penipu Melayu itu di Selangor atau berperangai mengalahkan Umno dan kuat pula menghina orang-orang PAS seperti Mamat di Kedah berani berterus terang menolak muktamar khas (EGM) yang dicadangkan oleh Tok Guru Mursyidul Am. Yang tidak dapat diingati oleh begitu ramai orang bilakah dia pernah berada di barisan hadapan berlawan dengan Umno (kecuali jadi calon pilihan raya) seperti Pesuruhjaya PAS Terengganu pula putar-putar kata yang entah apa-apa. Yang menolak kelab pencinta Umno seperti Pesuruhjaya PAS Johor pula teragak-agak bahasanya.

Saya tulis perkara di atas kerana terbaca liputan dalam muka depan Mingguan Malaysia hari ini.

Berita-berita dalam Mingguan Malaysia hari ini:
'Tiada siapa jadi dalang'
Pas tak perlu ada EGM
Permintaan Nik Aziz dibawa ke peringkat pusat
Hadi, Harun mahu dengar penjelasan dahulu
Mustafa Ali berdiam diri
Nik Aziz dan EGM Pas


Posted by bakaq a.k.a. ~penarik beca at 10/25/2009 07:25:00 AM
Reactions:

No comments: