Wednesday, February 3, 2010





Di Petik Dari sumber

PERHATIAN:
Ini blog kurang ajar..., dengan penggunaan bahasa yang kasar dan mungkin keterlaluan bagi sesetengah pihak (pembaca), jika boleh terima konsepnya, teruskan pembacaan dan jika sebaliknya..., sila logout secepat mungkin supaya tidak menyakitkan hati. Mungkin juga bakal membuatkan sesetengah pihak (pembaca) menjadi gila dan sakit jiwa dengan menambahkan dosa dalam ruangan komen. Ini rumah aku, aku punya fikiran, aku punya persepsi, aku punya selera, aku punya suka apa aku nak tulis/luahkan di sini, ...... ikut suka aku.


(Lu suka lu boleh lepak, lu tak suka lu boleh blah... jangan buat semak dalam blog ini, aku bukan balaci nak ikut selera lu orang semua, aku dah bagi WARNING, kalau tak paham jugak..!!! lu sendiri mau ingat laaaaa...)

Tuan Rumah: IkutSukaAkuISA

Makluman


Template blog yang lama sudah gila babi..., dah puas ajdust masih gila..., so gua terpaksa overite dengan template baru... Dalam proses penyelengaraan ini, blog ini akan seperti projek terbengkalai BeEnd, harap bersabar.


Bagi rakan2 blogger, jika ada senarai bloglist yang gua tertinggal untuk link kan di siniharap calling2 gua dalam ruangan komen. Akan gua kowtim ASAP.


Blog puak BeEnd... pi main jauh2... takda dalam dictionary gua... ha..ha..ha



Lagi Gesaan Untuk ISA.



KUALA LUMPUR: MIC and MCA's Youth divisions want Datuk Nasir Safar to be arrested under the Internal Security Act for allegedly making racist remarks at a seminar in Malacca yesterday.

The Youth wings also want Nasir, who has since resigned from his post as aide to Prime Minister Datuk Seri Najib Razak, to make a public apology for his remarks.

MCA Youth, represented by its strategic planning research bureau chief Neil Foo, is expected to lodge a police report at the Dang Wangi police station at 4pm today.
Sumber: The Edge
Gua tak sokong ISA ni... jika main tangkap dan cekup tanpa sebarang tuduhan dan pendakwaan serta dibicarakan sehingga terbukti bersalah. Tetapi tangkap mamat tu, dakwa dan bicara kerana mencetuskan isu perkauman... lepas2 tu apa jua bentuk hukuman terpulanglah pada mahkamah, hatta nak di ISA kan pun memang dah patut sangat. 
Dan tetapi lagi.... kita nyanyi dulu... 

Lalalalalalaaaa.... beranikah KDN dan beranikah... Hishamuddin... auw..auw... trouble is a friend.. oh.. trouble is a friend.. auw..auw... (ikut rentak lagu Lenka). Di harap tiada tindakan double standard dari KDN.

p/s: Hari ini biras gua yang berpangkat Inspektor naik gaji beb... dengar ceritanya RM3000 ke atas, perghhh... nak kena pow makan ikan bakar/seafood nih.... tapi kena pastikan wang halal dari gaji ler... bukannya yang pow..pow...pow... ha..ha..ha...

Boleh ke.. kenaikkan dan pelarasan gaji polis yang terbaru ini membenteras tabiat rasuah di kalangan anggota polis..., jeng..jeng...jeng... satu pertanyaan dan persoalan yang melibatkan tabiat, habitat dan ketamakkan atas "sifat nafsu" seseorang insan. Besar periuk.. maka besarlah keraknya.. maka besar jugaklah rasuahnya nanti...

Ini perkara subjektif hanya iman dan taqwa sahaja yang mampu merubahnya. Walau apa pun gua ucapkan tahniah kepada semua pak polisi yang berpangkat tuan sarjana dan tuan inspekfor sahab dengan kenaikkan gaji baru ini.




Kalau masih buat perangai lagi.... tuan nampakkah ini batu..., sekali ana hantuk sama ini batu baru tuan sarjana tauuuu.... ha..ha..ha...

Akhirnya Lu Mengaku Jugak...
Dalam hidup ini kalau tiada gurau senda rasanya tak meriah, gurau senda berbaur kutuk mngutuk, ada kutukan yang keras (dalam kategori kutukan terlampau) ada juga yang lembut penuh sindiran dan makan dalam wa cakap lu....., apa pun terpulanglah kepada kawan2/individu yang menerimanya.

Jika kawan2 yang sudah terbiasa dengan kita, adakalanya boleh terima dan adakalanya bila angin tak baik... atau datang bulan agaknya... hormon dia bercelaru.. sensitip mengalahkan betina... ha..ha..ha... mampuih pi la...

Ada sesetengahnya, bila mengutuk kawan2 tak ingat dunia... kow2 punya taruk.. tapi bila kena kutuk tau pulak merajuk... macam ni punya jenis pun berlambak dalam pasaran... ha..ha..ha... apa pun... lagi sekali gua katakan/nasihatkan lu orang kalau berkawan dengan orang jenis ini.. lu orang buat derkkk je.. dan katakan pi mampuih la kat kawan2 jenis tu...

Cuma nasihat gua berhati2 dalam memilih kawan..., kawan untuk ketawa ramai... huhahuha sambil pekena teh tarik... kutuk2 gelak2... bayar duit teh... habis kat situ jer... hasil pun tarak, kawan yang mengikis pun ramai... terutamanya perempuan... tapi la ni... kawan lelaki kaki kikis pun ramai gak... tetapi kawan menangis yang sanggup tolong/bantu masa lu susah... payah nak cari beb...

Panjang mukadimah gua, padahal perkara yang gua nak sentuh sikit jer..., sebabnya mukadimah panjang tu bukan pasai apa..., sebenarnya gua nak mengutuk sambil bergurau senda dengan mamat ni..., gua harap dia tak buat repot polis pasal gua nak mengutuk dia ni dengan bahasa yang penuh kelembutan.

Lu orang kalau takda rasa meloya, cirit birit dan nak termuntah boleh 
klik kat sini, jangan ada yang trauma selepas baca kat link tu sudah la... gua tak bertanggung-jawap... samada lu orang hidup atau mati... ha..ha..ha.... 

Gua bukan nak promote mamat ni, dan gua pun dalam kalangan yang menyampah jugak dengan mamat ni, 
adakalanya apabila perkara yang betul tu... kita kena kata betul. Jangan jadi hipokrit semata2 perbezaan politik dan hendak melindungi pemimpin kita (terlalu fanatik, taksub,wala' macam haramjadah, kalau pemimpin kentut bau bangkai, pengikut dan penyokong boleh kata wangi lagi... apa punya benggong).

Bezanya... perkara yang betul itu telah di tegur oleh mamat ini dengan bahasa yang penuh lembut kesyahduan, takda pula maki hamun dan carutan, ha..ha..ha... kena kat batang batang hidung sendiri... mana tak lembutnya... boleh kempis perut wa cakap lu... akibat terlalu lembut bahasanya...
Gua pelik jugak... dengan kelembutan bahasa mamat nih... buang tabiat ke apa ntah... mungkin tiga kali Jumaat lagi agaknya.... muaaahhahahaahh....

Lagi satu yang gua pelik... yang mamat ni sibuk sangat pasal melayu kenapa ekkk...? Dia ni yang sebenarnya 
melayu ke...? atau mamak.... @ india muslim...? yang mana satu betui... sapa2 ada information... please.. please... gua nak hantar limau mandarin 10 kotak kat rumah dia....

Apa-apa hal pun gua sokong sesangat n3 mamat ni untuk kali ni jer..., gua salute lu kerana berani menegur, tapi si Hishamudin mau dengar ke teguran lu itu.... atau dia campak ke longkang jer..., yang pasti puak2 sokongan lu semuanya dayus dan bacul untuk ambil tindakan terhadap kaum lain yang menghina bangsa melayu. Itu kenyataan beb... kalau dengan orang melayu... siap nak sula lagi... bila berhadapan dengan bangsa lain pijak semut pun sudah pasti semut tu tak mati.... gua berani kompom punya.... apa punya turrrrr.....

Puak2 sokongan lu hanya berani melalak dan mengambil tindakan terhadap bangsa melayu saja..., apa pun gua tetap suka makan nasi mamak kari kambing... dengan roti canai kuah parpu... perghhhhh... sebab tu perut gua pun boroi macam lu...

ha..ha..ha..... akhirnya lu mengaku jugak betapa hapraknya menteri lu... dan anggota kera...jaan... yang sememangnya haprak sejak dulu, kini dan selamanya akan kekal begitu... selagi tak pupus dari mukabumi Malaysia nih...
Syabas dan tahniah bro....

Walau bagaimanapun... gua tetap nak gelak jugak akan lawak bingai akan kebodohan, kelembapan dan kedayusan nama2 yang lu sebutkan tu..., so gua wakilkan kat khadam gua yang di bawah ni untuk gelakkan lu orang....
 
Cuba lu tengok... sukanya dia... hahahahahaaaa......
Jangan marah2 nanti kena jual....

No comments: