Thursday, September 17, 2015

PETALING JAYA: Tujuan sebenar penganjur Himpunan Melayu Bersatu, Datuk Jamal Md Yunos mengadakan bantahan aman pada 16 September ini dilihat bermotifkan bisnes.
Dakwaan itu dibuat bekas Setiausaha UMNO Bahagian Bandar Tun Razak, Zaharin Mohd Yasin, di laman Facebooknya.
Atas sebab itu Zaharin berkata kebanyakan kawan-kawannya enggan pergi ke perhimpunan yang akan diadakan pada Hari Malaysia.
...
“Rata-rata kawan2 saya tak mahu pergi ke Himpunan Melayu bersatu.. saya tanya apa sebab? jawabnya diurus oleh seorang yang mencari keuntongannya. Mana kamu tahu dia cari keuntongan tanya saya lagi.. Dia ni kat bisnesman jual AP sahaja, projek ikan bakar dia hanya nak kempen jadi Ketua UMNO Bahagian.. lepas tu projek Kedai Ikan 1 Malaysia.. semua sudah bungkus.
“Maka dia akan gunakan program ini untuk dia buat bisnes sahaja. Ya kah begitu, sambung saya.. Ya zaharin, aku pernah nampak dia di pejabat Menteri.. mengikut kata orang pejabat Menteri.. bincang soal tender dia… Aku tak ada nak komen, yang pasti aku hanya sokong, pergi tidak.. aku dah lama pakai baju merah.. kerana baju warna merah itu baju kerjaku,” dakwanya.
Status yang dimuat naik Zaharin kemudian mendapat pelbagai reaksi.
“Walaupun aku keturunan Melayu tapi aku bangsa Malaysia. Aku tak akan terjebak dengan himpunan baju merah 16 September nanti. Nampak sangat perkauman.
“Kalau macam inilah gayanya, aku percaya BN akan kecundang PRU akan datang. Tidak terfikirkah perasaan parti-parti komponen dalam BN seperti MCA, MIC, GERAKAN dll. Beruntunglah Sarawak tidak ada UMNO,” tulis Tinta Mas Mid.
See More


No comments: