Tuesday, May 31, 2016

Di petik dari sumber
Bukan Islam Masih Bersama PAS Selepas Berpisah Dengan PR dan RUU Dibentangkan

Dilulus untuk paparan oleh Abdullah

Analisis Isu

Ramai yang membuat anggapan PAS akan ditolak oleh bukan Islam apabila berpisah dengan Pakatan Rakyat dan bertentangan dengan DAP. Apabila Presiden PAS membentangkan RUU Persendirian yang berkaitan meningkatkan keupayaan Mahkamah Syariah yang disebut sebagai Hudud maka bertambahlah bukan Islam menjauhi PAS. Anggapan itu salah sama sekali. Kita tak tahu perancangan Allah. Allah boleh mengatur sesuatu yang tak terfikir sperti kita tak terfikir bagaimana UMNO boleh mencadangkan dipercepatkan RUU dibentangkan. Itu semua kerja Allah.























Nak beritahu bukan Islam dikalangan PKR lebih percaya PAS daripada parti lain.


Apakah orang Islam nak jadi bodoh kerana mereka?
Posted on Monday, May 30 @ 21:00:36 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Abdullah


Respon"Assalamualaikum,,,

Siapa yang main wayang sebenarnya? PAS dan Umno atau MCA, Gerakan dan DAP? yang menentang RUU pindaan akta 355 semakin nampak gila, sehingga ada exco MCA di Kedah keluar parti dan presiden MCA serta Gerakan mengugut akan letak jawatan kalau gagal halang pindaan ini.

Mereka semuanya kafir yang tidak akan terjejas dengan pindaan dan mereka dari MCA dan Gerakan cepat menyahut seruan LGE dari DAP untuk menyatakan pendirian mereka, semuanya serupa menentang pindaan dengan alasan menjaga keharmonian negara majmuk.

Apa punya bodohnya pendirian mereka mereka ini sedangkan tak ada siapapun yang larang mereka untuk minum arak, makan babi dan nak berguling buat sex tanpa nikah dan sesungguhnya kita orang Islam dicabar sebegitu rupa malah dalam satu aspek diperbodohkan agar mengikuti apa yang mereka mahu.

MCA satu ketika dulu pernah mengajar orang Islam dalam Umno supaya menyediakan arak dalam setiap majlis yang dianjurkan dengan ungkapan majlis yang tidak ada arak itu tidak kelas dan ada pula orang Islam dalam Umno terpengaruh.Hari ini orang Islam dalam Umno sudah mula menyedari kesilapan itu dan menerima usaha PAS untuk mengamalkan Islam yang sebenarnya.MCA mengelabah kerana tidak berupaya mempengaruhi orang Islam Umno lagi jadi mereka mula jadi gila.Ada ker munasabah exco di Kedah keluar parti dengan sebab pembentangan RUU itu sedangkan dia duduk jauh dari negeri yang akan terkesan dengan RUU itu malah lebih menghairankan lagi, kalaupun negerinya turut terkesan, dia tidak terjejas apa apa pun.itu kerja gila!
Sebab itu ada sebab untuk percaya mereka sedang main wayang untuk mengugut MP Islam dalam BN agar menolak pindaan dan kalau wayang mereka berjaya dengan adanya MP Islam dalam BN menolak nanti bermakna kita orang Islam sudah berjaya diperbodohkan oleh mereka.Nampak seperti kesatuan dalam BN sudah tergugat dengan RUU ini, tetapi sejauh mana kesedian mereka mengotakan apa yang mereka kata masih belum terjawab.
Apa yang penting, para MP Islam perlu sedar dengan permainan wayang mereka dan perlu tegas menyokong sesuatu yang membaweta kepada perlaksanaan perintah Islam, tak ada kompromi tentang itu, kalau MP Islam sayangkan ugama mereka tapi kalau MP Islam masih mahu diajar oleh MCA bagaimana nak berugama, hiduplah kita berulamakkan MCA selama lamanya.
"

................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
 senik
Posted on Monday, May 30 @ 21:00:36 MYT
Dilulus untuk paparan oleh Abdullah

No comments: