Saturday, November 7, 2009

(3) Laporan Sidang Seminar Khas PAS - Panas !! (update)

Oleh : albanjari
Ucapan dari ahli panel jemputan,
Prof. Dr. Abu Hassan Hasbullah(UM), benar-benar mengejutkan ramai perwakilan dan media. Apa sudah jadi ini ? Kata-kata dari beliau itu, sudah pasti akan menjadi berita utama media perdana esok. Tunggu ajerlah..! Panas-panas ! Wak rasa, ucapan itu tersalah tempat. Salah masa dan keadaan. PAS kian dipandang negatif ? Orang muda sudah menolak PAS ? Hey..betul ker kajian tu ?( ..bila panzer mula marah!, dia pun blah ke bukit jalil..mampuih pi laa ! ). Insiden ke-2 dalam tempoh 2 minggu ! Apa nak jadi..!

(*) Jika betul, selepas ini jentera PAS perlu kena kerja lebih keras. Kurang bercakap, banyakkan kerja. (**..kepada pemberita, sila off kan semua rakaman, dan telecast..sekarang !! opocot..mak kau !! arahan lagi ?)

_______UPDATE

Hakikatnya ramai yang tahu akan kedudukan PAS macamana sekarang, dan kita rasa kita sangat akur dengan semua kritikan, tapi kenalah cara dan etikanya. Alangkah baiknya jika Prof. itu beri awal laporan kajian beliau kepada pimpinan dahulu untuk dinilai benarnya, sebelum diperdebat, dan dibincangkan semasa seminar, bukan memberi 'bom' di seminar ini ! Dan alangkah baiknya jika langkahnya begitu* ! Nasi jadi bubuk lagi.., Media pro Umno makin kuat bersorak gembira, dan gelak ketawa.

Ini lah kesilapan jawatan kuasa penganjur yg.menjemput orang yang tidak ketahuan hati budi nya atau dgn maksud tanggapan mereka terhadap PAS.

Betul mereka memiliki kepakaran dalam satu satu bidang,tapi sejauh mana mereka berpengalaman merasai pahit getir nya perjuangan PAS.

Pernah kah mereka merasai berhadapan dgn Pemuda Tahan Lasak UMNO,atau di baling batu di kejar anjing ketika menampal Poster atau yang makan sedulang dgn jemaah berulamkan Nangka Muda ?

Kalau setakat mengatahui dari sejarah melalui buku buku.,ini lah jadi nya.

Mereka hanya bole memberi pandagan.,dan sedar kah kita ada di antara mereka itu Pemidato,Penulis juga dari kalangan Bloger Bloger upahan yg.cuba mencelarukan ahli dan kepimpinan PAS,.

Matalamat mereka ada lah untuk menghancurkan PAS.

Mereka tahu tunggak kekuatan PR ada pada PAS dan tunggak kekuatan PAS ada pada TGNA.

Jlas hari ini mereka berusaha sedaya upaya memecah belahkan kepercayaan ahli agar melakukan perubahan dgn megapi api kan kedudukan PAS dlm PR dan melakukan rasa syakwasangka antara TGNA N TGHH dan yg,lain lain nya.

Walhal jika di amati di halusi.,tidak ada apa yg.berlaku antara mereka kalau ada pon hanya sekadar perbalahan dalam klambu sahaja.

Berknaan sikap orang Muda.,kita di hidangkan konon nya gulungan ini saudah beraleh angin.

Bukan begitu mudah..kalangan ini terdedah dgn berbagai bagai info.,dan persekitarannya.

Jangan ingat kami buta.,tak kan mudah kami menolak TGNA digantikan Khair Toyo jadi imam berjemaah.,atau mana mana yg.sewaktu dgn nya.

Cukup cukup lah drama bersiri ini di mainkan.,dan kepada penulis,pemidato,para bloger upahan hentikan lah.,perjuangan yg.sia sia.

PAS kalau nak berkubor zaman Cap tangan lagi sudah di kafankan.

No comments: