Friday, July 30, 2010

Renungan Hari Jumaat.

Sakiranya selepas kewafatan Rasullulah,para sahabat yg.mendapat ilmu dari baginda,bersikap kedekut untuk menyebarkan ilmu nya,maka kita hari ini akan hidup dalam kejahilan.

Ketika umat Islam berlumba lumba menimba ilmu,hari ini ada gulungan yang menyangka Ilmu yg.di perolehinya/pelajari nya ada lah atas dayausaha titik pelohnya,maka ia tidak mau menyebarkan ilmu itu KECUALI dengan ganjaran.

Maka tidak hairan lah kita hari ini melihat ayat ayat Alquraan di jadikan Wang atau dgn maksud untuk mendapatkan wang,sedangkan ganjaran Pahala dan janji Allah dgn Syurga di ketepikan.

Para Bloger tidak terkecuali,bila hasil kerja,fikiran,pendapat yg.di siarkan dlm Blog mereka di halang dari di sebarkan melalui Blog.Media,lain.

Asas nya sama,mereka menyangka itu hak mutlak mereka walhal jalan nya sama apabila orang Kaya merasa kekayaan yg.di miliki nya adalah hasil titik peluh mereka,menyebabkan mereka kedekut,sombong malah menzalimi orang lain.

Sedangkan mereka tahu apa jua yang ada pada mereka ada lah hak milik Allah s.w.t yg.di pinjamkan semantara.

Walahuaklam.

Bloger.


IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIllllllllllll
Di Petik Dari Sumber
Blog IkutSukaAku-ISA. Dikuasakan oleh Blogger.

PERHATIAN..!!!

Ini blog kurang ajar..., dengan penggunaan bahasa yang agak kasar dan mungkin keterlaluan bagi sesetengah pihak (yang membaca), jika lu orang boleh terima konsepnya, teruskan pembacaan dan jika sebaliknya..., sila logout secepat mungkin supaya tidak menyakitkan hati.

Berkemungkinan juga bakal membuatkan sesetengah pihak (pembaca) menjadi gila dan meroyan dengan menambahkan dosa dalam ruangan komen.

Ini blog gua, gua punya fikiran, gua punya persepsi, gua punya selera, gua punya suka apa gua nak tulis/luahkan di sini.

Tak puashati...? Itu lu orang punya pasal, peduli apa gua... nak email gua: zergdukes@gmail.com

Gua Punya Blog: IkutSukaAku - Isa
Syarat utama capai kejayaan dan kemajuan, bersedia berubah dan menerima perubahan. Mengkritik tidak bererti menentang. Memuji tidak semestinya menyokong. Menegur tidak bermakna membenci. Berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik. Pengalaman silam adalah pengajaran terbaik bagi yang ingin terus maju ke hadapan

Belum Kena Korek... Dah Nangis...!!!!

>> JUMAAT, JULAI 30, 2010

Dah Padam Kes... dengan dia..dia sekali padam...

Wayang baru bermula... endingnya sudah tau..., tiada bukti yang kukuh....


Korek...korek...korek.... akhirnya tak terkorek.... senyap jer....

Yang ni pulak bila nak mula korek....... (ceh... belum korek lagi dah nangissss.....)

Jawapan yang sebenar pastinya, kesemua 18 kes berprofail tinggi ini akan tutup kes, apabila individu2 terlibat ini betul-betul PADAM.... he..he..he.... bak kata Sudin... empat kaki lebar... tujuh kaki tinggi.... Case Closed..

No comments: