Thursday, April 28, 2011

Di Petik Dari Sumber




Amanah Saham Kedah merudum tapi Lembaga Pengarah sentiasa KENYANG
Posted on Tuesday 
Dilulus untuk paparan oleh aya

Open Artikel
Oleh Tok Senapi

Di masa pemerintahan BN, elaun setiap orang Lembaga Pengarah Permodalan Kedah Berhad (PKB) ialah sebanyak RM20-RM25 ribu setahun. Mereka yang kebanyakan terdiri dari pemimpin Umno juga menerima bonus raya RM3,000 seorang.


Di antara Ahli Lembaga Pengarah PKB ialah Dato’ Mahdzir Khalid, Dato’ Abdul Rahman Ariffin, Datuk Yaakob Hj Mohamad, Dato’ Ghazali Ibrahim, Dato’ Ahmad Sudin, Dato’ Bakri Hj Ali Mahamad, Dato’ Mohd Akhir Shafie dan Dato’ Arzmi Abdul Hamid. Kesemua mereka adalah pemimpin Umno.

Keputusan memberi elaun RM20,000 seorang tercatat dalam minit mesyuarat Ahli Lembaga Pengarah 3/2006 bertarikh 10 Disember 2006.

Ini bertentangan dengan keputusan Mesyuarat Agung Tahunan kali ke 13 pada 30 Jun 2007 yang memutuskan tiada ganjaran pengarah dibayar bagi tahun berakhir 31 Disember 2006. Manakala pembayaran imbuhan raya bagi tahun 2007 tidak diputuskan pada mesyuarat Lembaga Pengarah.

Penetapan ganjaran kepada Ahli Lembaga Pengarah hendaklah berasaskan kepada prestasi keuntungan yang diperolehi syarikat pada tahun kewangan tersebut, tapi mereka sudah tetapkan ganjaran pada tahun 2006 lagi, sebelum tahun kewangan berakhir.

Begitulah perangai para pemimpin UMNO mengagihkan duit PKB. Walaupun Amanah Saham Kedah yang diuruskan oleh PKB sahamnya jatuh merudum sedak diniagakan, pelabur tanggung rugi tapi ahli lembaga pengarah tetap kenyang memanjang.




JANGAN SERAH KEDAH DEKAT PENYAMUN 



Kenyataan Media | Menteri Besar tidak akan hadir perhimpunan PERKASA
Oleh SITI ZALEHA

ALOR SETAR – Rakyat Kedah digemparkan dengan sistem pesanan ringkas (SMS) menyatakan Menteri Besar Kedah, YAB Dato’ Seri Ustaz Azizan Abdul Razak akan hadir ke Perhimpunan PERKASA di Stadium Suka Menanti 30 April ini.

SMS itu adalah seperti berikut, “Perhimpunan Melayu Kedah…pada 30April 2011 jam 3.00 petang di Stadium Suka Menanti Alor Setar, datang beramai. Kita gabungkan tiga pemimpin besar Melayu di satu pentas, YBhg Tun Mahathir, YAB Ustaz Azizan, YB Ibrahim Ali. DEMI KEDAULATAN MELAYU.”





Selanjutnya:http://www.tranungkite.net


Kenyataan Media | MB sedia timbang, UUM bayar cukai tanah secara ansuran
Oleh AMELIA HASHIM

ALOR SETAR - Kerajaan Negeri sentiasa membuka ruang perbincangan dengan UUM dan bersedia menimbang untuk membenarkan universiti itu membayar cukai tanah secara ansuran.

“Sebaiknya janganlah pihak UUM membuat kenyataan yang tidak tepat kepada media,” ujar Menteri besar Dato’ Seri Ustaz Azizan Abdul Razak kepada pihak media.









Selanjut nya:http://www.tranungkite.net


Rencah | VC UUM Otak Dan Fikir Macam Budak Tadika Kemas
Oleh mohdnoorawang

"Heboh kisah air di UUM kedah macam kena ribut taufan . Kisah tak cukup air bersih berlaku bukan sahaja di universiti bahkan beralku di sekolah dan kawasan perumahan.

Puncanya yang utama ialah kesilapan perancangan awal. Seperti berlaku di UUM pengguna bertambah dari tahu ketahun tapi tangki utama tidak bertambah atau dinaik taraf. ( sila baca kenyataan Yb@ exco kerajaan Kedah). 



Selanjutnya:"http://www.tranungkite.net"

No comments: