Tuesday, May 3, 2011

 Det, Syed... tengok ni kheja sapa pi dok potong bantuan
ALOR SETAR, 2 Mei 2011 – 23 orang dari senarai penerima bantuan di kawasan Parlimen Padang Terap yang ditamatkan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) adalah penerima bantuan E-Kasih (bantuan kerajaan Pusat) bukan E-Sinar (bantuan kerajaan Negeri).

Menurut seorang pegawai JKM Padang Terap, bantuan kepada penerima-penerima tersebut ditamatkan kerana kedudukan mereka telah melepasi garis kemiskinan seperti yang telah ditetapkan oleh pihak JKM.


PAS Kedah: Selamat Bermuktamar
Oleh Moniermatdin
Malam minggu yang lalu untuk kesekian lama selepas PAS memerintah Kedah, saya ditakdirkan hadir dalam mesyuarat agung PAS cawangan di tempat saya ini. Bila saya dapat SMS daripada Apit, merangkap Timbalan Ketua Cawangan jemput saya hadir itu, memang saya nak hadir sangat.

Bukan sebab apa, sebab saya nak tengok apa cerita orang-orang PAS kat sini, macam mana tahap motivasi depa selepas sekian lama PAS memerintah Kedah, dan sekian lama UPU (Unit Peti Undi) naik berdebu dan sesetengah itu markas pun berpindah randah dua tiga tempat dah, dah lama switch di turn OFF, tiba-tiba nak di turn ON semula.


Selanjutnya:
http://www.tranungkite.net

No comments: