Sunday, August 10, 2008

Islam di Malaysia dan cabaran nya

.......Dan sungguh Allah telah menurunkan kekuatan kepada kamu di dalam Al Qur'an bahwa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Karena sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan semua orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam Jahannam, (AN NISAA' (WANITA) ayat 140)
----------------------------------------------------------------------------


------------------------------------------------------------------------

Re: Jika Islam Tidak Dominan: PAS Wajib Tarik Diri (Score: 1)
by indraputra80 on Monday, August 11 @ 00:24:48 MYT
(User Info | Send a Message)

Cakap memang senang.,mahukan Islam ini Islam,Itu Melayu ,ini Melayu,selama ini apa yang gerakan Islam lain telah lakukan dan apa kejayaan yang telah di capai oleh nya?????

Setakat bergerak,di penohi selogan,seminar di ikuti dgn kertas kerja berjela jela apa maananya,jika tidak ada bukti yang menampakan Islam bertambah kukuh Diterima oleh masyarakat Malaysia yang berbilang bangsa.

PAS sabuah parti Politik,ada bukti ada kejayaan,dan ada kesan hasil usaha yg telah mereka lakukan.,jika tidak masakan mereka kekal di Kelantan,Memerintah di Kedah,malah berhasil menemui kesepakatan bila mana Menteri Besar Perak di wakili oleh PAS w/pun mereka hanya Menang enam kursi,jumlah yang terendah dalam PR.

Dari mana datang nya itu ,kalau tidak kerana kebijaksanaan para pemimpin PAS yang berusaha gigih memperjelaskan melalui prinsip perjuangannya,sahingga Bangsa lain boleh menerima.

Dan dalam saat sudah hampir ke pintu/tangga kejayaan,ada suara sumbang yang mahukan PAS menarik diri,dengan alasan alasan dangkal seperti yang di bangkitkan dalam artikal ini.

Cukup lah,dan biarkan TGNA,TGHH dengan kepimpinannya yang menentukan hala tuju party PAS ini,
<

No comments: