Tuesday, April 7, 2009

N25 Bukit Selambau : Terkini..!!! harapan cerah


!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!http://zulmamakpng.blogspot.com/" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!! "JAZAKUMULLAH DAN TERIMAKASIH ATAS KUNJUNGAN KE BLOG INI

SELURUH PENYOKONG PAS TERTUMPU KE MARKAS AIR KUNING, BLOG JADI PANDUAN ORANG JAUH



Seluruh penyokong PAS khasnya yang tinggal di Bukit Gantang, Taiping dan kawasan sekitarnya akan menumpukan perhatian mereka ke skrin besar yang dipasang di luar Markas Tarbiah PAS Perak di Air Kuning.

Setelah peti undi akan ditutup pada jam 5.00 petang nanti. Proses perjumlahan awal kertas undi di pihak PAS akan dilakukan di Markas Tarbiyah Ayer Kuning.

Dijangka seawalnya jam 7 malam, mungkin gambaran keputusan sebenar dapat diketahui oleh penyokong PAS.

Setelah itu jika keputusan memihak kepada PAS, kita akan berarak ke dewan Majlis Perbandaran Taiping, iaitu tempat penamaan calon untuk mendapatkan pengumuman rasmi dari SPR.

Bagi penyokong dan ahli yang berada jauh mereka akan menumpukan perhatian ke laman blog-blog dan website yang sentiasa mengupdate keputusan terkini seperti Harakahdaily, Malaysiakini dan Malaysiainsider.
Semoga ALLAH MENGURNIAKAN KEMENANGAN KEPADA SEMUA CALON PR.
ALLAHU AKHBAR!!!!

PRK BATANG AI : BN MENDAHULUI

BN sedang mendahului di Batang Ai setelah 20 % undi dikira setakat ini. Setelah 5 kotak undi dibuka BN menang di Ng Delok, Dewan Serbaguna Batang Ai, Kerangan Mong dan Ulu Engkari. PKR menang satu peti undi iaitu Sempang.

BN mendahului dengan 908 undi berbanding PKR yang mendapat 356 undi. Jadi BN mendahului dengan 552 undi setakat ini.
Read More......
Posted by SOFI WAHAB at 16:41 0 comments
25 MINIT LAGI TENTUKAN MAJORITI SEMAKIN BERTAMBAH
25 minit yang masih berbaki akan menentukan majoriti kemenangan pihak yang menang bertambah atau berkurang. Walaupun seorang yang datang mengundi dalam masa 20 minit ini ianya tetap akan mengubah majoriti calon yang menang.

Malah 1 undi ini juga mungkin akan menentukan siapa yang menang. Ini terbukti pada Pilihanraya Umum 2004 apabila calon PAS, Haji Zakaria Yaakob menang di DUN Kemuning di Kelantan dengan majoriti 2 undi sahaja.

Jadi jangan anggap 1 undi itu tidak penting. Dengan 2 undi itulah kerajaan PAS dapat ditegakkan di Kelantan pada tahun 2004 dan memerintah sehingga kini.

Oleh itu saya menyeru petugas PR supaya membuat semakan terakhir dan pastikan semua pengundi PR sudah keluar mengundi. Jangan ada yang ketinggalan.

Jangan menyesal di kemudian hari.

CEPAT CARI DAN PUNGGAH PENYOKONG PR YANG BELUM MENGUNDI


Petugas dan Perayu undi PR di ketiga-tiga kawasan mesti mencari dan memunggah semua penyokong PR yang belum keluar mengundi. Masa satu jam yang berbaki amat berharga. 1 undi amat berharga. Ayuh kemaskini daftar pemilih dan semak mana-mana pengundi kita yang belum mengundi.

Jangan leka meraung-raung di pondok panas sedangkan masih ramai pengundi kita yang tidak keluar mengundi atas apa juga sebab.

Selain itu jangan terleka dan terpedaya dengan taktik dan strategi BN. Biasanya di saat-saat akhir ketika petugas kita leka, BN mungkin membawa pengundi-pengundi 'undangan' mereka untuk mengundi.
Bayangkan jika mereka berjaya membawa 5 orang sahaja pengundi 'undangan' di setiap peti undi maka mereka berupaya menambah undi mereka dengan bilangan ratusan jika dijumlahkan disemua peti undi.

A
yuh jangan leka, bekerjalah dengan sistematik dan 'smart.'
Read More......
Posted by SOFI WAHAB at 16:11 0 comments
PRK BUKIT GANTANG : PERATUSAN UNDI MUNGKIN TAK CECAH 80%
Dengan lebih dari 50 % pengundi telah membuang undi di Bukit Gantang kemungkinan besar peratusan pengundian tidak akan mencecah sehingga 80 %. Ada lebih kurang 2 jam setengah lagi untuk pengundi yang belum keluar undi menunaikan tanggungjawab mereka.
Ini disebabkan ramai pengundi luar tidak dapat pulang mengundi kerana hari ini adalah hari bekerja. Ada juga yang beranggapan pengundian ini tidak penting kerana ia tidak dapat membuat apa-apa perubahan kerana jika PAS dan BN menang sekalipun kerajaan negeri dan kerajaan pusat akan tetap sama. Selain itu faktor cuaca juga mungkin dijadikan alasan untuk pengundi atas pagar tidak mahu keluar mengundi.
Walaupun bilangan pengundi yang datang di pusat pengundian agak kurang namun semangat perayu-perayu undi PAS tetap kental berbanding BN yang semakin berkurangan disebabkan hujan dan keletihan. Kelihatan ramai daripada mereka meninggalkan 'perjuangan' dan ada yang berehat di kawasan berhampiran.

Seorang perayu undi Haji Bakrin Sidek dari Melaka yang bertugas di Peti Undi Kampung Tebok berkata, semangat yang ditunjukkan oleh petugas PAS harus dipuji kerana mereka bekerja tanpa mengenal penat dan lelah.

"Mereka yakin bahawa segala penat lelah mereka akan dibayar oleh Allah di akhirat kelak berlainan dengan perayu undi BN yang hanya mengharapkan habuan dunia dan wang ringgit" tegas beliau yang tiba di Bukit Gantang awal pagi tadi.
Read More......
Posted by SOFI WAHAB at 14:20 1 comments
PRK BUKIT GANTANG : PENYOKONG PAS HIDU GAS PEMEDIH MATA DI AIR KUNING
Penyokong PAS terpaksa menghidu gas pemedih mata apabila FRU meng'hadiah'kan gas percuma tersebut selepas penyokong BN bertindak kasar dan melakukan kekecohan di Sekolah Kebangsaan Air Kuning.

Penyokong BN bertindak melemparkan kerusi kearah penyokong PAS dan keadaan tidak dapat dikawal sehingga FRU melepaskan gas pemedih mata bagi menyuraikan keadaan.

Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasaruddin Mat Isa yang berada di situ bertindak menenangkan penyokong PAS dan meminta mereka bertenang.

Tindakan penyokong BN membuktikan siapa sebenarnya pengganas.


Read More......
Posted by SOFI WAHAB at 13:41 0 comments
PRK BUKIT GANTANG : PAS YAKIN MENANG
Suasana di peti undi-peti undi menggambarkan PAS akan menang di Bukit Gantang. Fakta ini bukan diukur dari segi bilangan perayu-perayu undi tetapi ianya diukur dari segi bilangan pengundi yang menyemak nama mereka di pondok panas PAS di keseluruhan peti-peti undi.

Di kesemua DUN terbukti dengan jelas bahawa pengundi-pengundi Cina dan India hampir 80 % menyemak nama-nama mereka di pondok panas PAS manakala pengundi-pengundi Melayu berpecah dua atau boleh dikatakan 50:50.

Manakala pengundi Melayu di DUN Terong kelihatan agak memihak kepada calon BN di mana sekitar 40-45 % pengundi melayu menyemak nama-nama mereka di pondok panas PAS. Selebihnya samada terus masuk mengundi atau menyemak nama mereka di pondok panas BN.

Namun begitu para pemimpin PAS setempat yakin bahawa 20 % dari pengundi yang menyemak nama di pondok panas BN akan mengundi PAS. Mereka berbuat demikian adalah semata-mata untuk mengelakkan mereka dicap sebagai penyokong PAS.

Berdasarkan kepada senario sekarang ramai (sehingga jam 12.30) yang beranggapan bahawa dakwaan PAS bahawa 70 % pengundi Cina dan India menyokong mereka adalah tepat malah ada yang beranggapan peratusan ini mungkin meningkat sehingga 80 %.

Tidak syak lagi bahawa PAS sedang berada di depan sekarang.

Gambar Ihsan Mstar : Nizar dikerumuni penyokong.

No comments: