Sunday, June 8, 2008

PERHIMPUNAN 1,000,000.

Oleh ulit_mayang

Menyokong penuh Perhimpunan 100,000 anjuran PROTES 12 julai nanti , di KLCC. Tetapi kenapa angka 100,000 , dah selalu dan acap kali sangat digunakan.

Kenapa tidak dinaikkan sekali ganda atau 10 kali ganda , menjadi 1,000,000 i.e 1 juta ?

Angka tersebut elok diubah supaya menjadi satu perhimpunan 1,000,000 , bertempat di ibu Negara .

pergerakan dibuat dari segenap penjuru , dari utara , timur, selatan , sabah dan Sarawak disamping kawasan tengah .

Kalau untuk 100,000 rasanya setakat orang Kg Baru dan sekitarnya saja .

so adakah penyokong penyokong dari lain lain kawasan dekat2 tu akan dihalang dari hadhir dan turut serta ke ?

Tak adil macam tu., orang orang dari kawasan lain kat Selangor juga pakai kereta juga , kena bayar harga RM2.704 juga untuk petrol dan RM 2.58 untuk diesel , begitu juga rakyat dari Melaka , Negeri Sembilan ,malah seluruh negara.

Bagaimana halnya pulak dengan penyokong penyokong dari Utara , Penang , Kedah , Perak termasuk juga Perlis ? walaupun sokong UMNO , tapi kali ini bersatu menyatakan sokongan supaya harga minyak diturunkan semula. J

Jangan lupa orang orang UMNO juga nak ikut serta , menyatakan bantahan , kerana rata rata yang ditemui ramai juga ahli ahli UMNO yang miskin , papa kedana dan dalam katogeri miskin tegar, tidak setuju dengan kenaikan harga minyak ni, orang UMNO juga ada yang tak ada kereta , tapi harga barangan keperluan lain dah mula naik mendadak.

Orang orang UMNO yang kaya raya cuma tiga empat kerat sahaja , termasuklah Presidennya , Timbalan Presidennya , Bendaharinya , Ahli majlis kerja Tertinggi , Pengerusi Perhubungan Negeri , Exco exco negerinya , Ketua Ketua Bahagian , Ketua Pemuda dan exco exconya , Ketua Puterinya dan exco exconya sahaja, kerana orang orang inilah yang duduk dekat katung duit.

Lain lain tu miskin macam rakyat teramai lah.

Berjalan kaki Sebagai protes kenaikan harga minyak , jadi perhimpunan dicadangkan dibuat dan dimulakan dengan berjalan kaki dari segenap penjuru negara , secara berpasukan , dalam banyak kumpulan , macam larian obor olimpik tu lah.

Jika tarikh 12 julai dipilih untuk berhimpun sercara aman , walaupun Polis kata perhimpunan haram yang akan mencetuskan huru hara.

Maka sebaiknya perjalanan boleh dimulakan pada 5 Julai , dari Utara , Timur , Selatan , Sabah dan Sarawak , di samping kawasan tengah.

Pihak penganjur boleh mulakan nya dengan perancangan yang rapi , dari utara dan Selatan .

kita penuhkan Lebuh Raya Utara Selatan dari Bukit Kayu Hitam dan dari Johor Bharu menghala menuju ke Kuala Lumpur.

Begitu juga dari Pantai Timur , boleh dimulakan dari Kota Bharu melalui jalan Gua Musang , Bentung seterusnya ke Kuala Lumpur.

Dari Kuala Terengganu , boleh melalui Lebuh Raya Jerangau Jabor ke Lebuh Raya Pantai Timur 2 ke Kuala Lumpur.

Manakala dari Kuantan melalui Lebuh Raya Pantai Timur , dan bergabung dengan rombongan dari Terengganu di Susur Masuk LPT2 di Tol Plaza Jabor.

Ayuh , tunjukkan kesepaduan , kesepakatan rakyat marhaen.

Turunkan minyak , jatuhkan UMNO/BN.

Urusetia Urusetia di peringkat negeri di setiap negeri perlu dibentuk segera , begitu juga di peringkat daerah , di peringkat Parlimen , di peringkat DUN , dan di peringkat Bahagian , seterusnya di peringkat kampung.

Mesyuarat Perlu dilakukan bermula dari sekarang. Urusetia dan jawatankuasa penganjur yang pernah mengendalikan Perhimpunan BERSIH di Istana Negara , sebaik saja selepas Perhimpunan Agung UMNO tahun lepas , perlu digerakkan sekarang.

Masa sudah suntuk bagi menjatuhkan Pak Lah dan menurunkan harga minyak serta barangan.

Provokasi sb Walaubagaimanapun , satu aspek yang sangat perlu dititikberatkan ialah sabotaj oleh polis cawangan khas.

Pimpinan dan urusetia perlu memberikan sesi sesi penerangan khusus dan khas , bagi menghadapi provokasi dan sabotaj dari SB SB ini.

Menteri Dalam Negeri dah beri amaran jangan berdemostrasi , bermakna ada dua kemungkinan

PERTAMA polis akan membenarkan perhimpunan dengan mengeluarkan permit dan ,

KEDUA , pihak polis akan menguatkuasakan undang undang UMO/BN , seperti biasalah.

Jadi perlu bersedia dari sekarang , seperti yang sudah sudah .

kumpulan yang dilatih khas dalam pasukan polis , bagi memulakan dan mencetus huru hara dan kekacauan, iaitu dari Cawangan Khas.

Jadi , langkah berhemah dan berhati hati , antaranya perlu mengenali dan mengawasi orang orang yang di sebelah kiri dan kanan serta di hadapan dan belakang kita .

Perhatikan mereka mereka ini Lakukan yang terbaik apabila mencurigakan.

Sponsor Punggutan derma harus dan perlu digerakkan dari sekarang , bagi menampung sebahagian dan perbelanjaan menganjurkan perhimpunan 1,000,000 ini , disamping perbelanjaan sendiri oleh setiap seorang daripada kita.

Ini adalah sekiranya perlu bagi menyediakan sedikit kemudahan , seperti air , minuman ringan , makanan ringan , T-shirt dan lain lain.

Hanya catatan sahaja………….

I. Kesian kat Pak Lah ,dalam masa pemerintahan TDM sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri kerajaan BN , ada kejadian dimana musuh dia , iaitu rakyat atau pemimpin dari pembangkang dan sekarang Pakatan Rakyat , yang SYAHID iaitu terkorban.

Tidaklah diketahui adakah ianya juga akan terjadi di era pemerintahan Pak Lah , yang katanya memiliki degree Pengajian Islam Universiti Malaysia awal 60an dulu. ?

Sejarah di zaman pemerintahan TDM , telah terpahat , banyak korban dan darah syahid tumpah , seperti di memali dan lain lain , dalam usaha menjatuhkan pemimpin zalim ini.

Begitu juga lah jatuhnya Derih Jusoh dari singahsananya kerana DUA BIJI PELURU , satu dihalakan ke dada Suwandi dan satu lagi penerimanya bertuahnya ialah Azman.

Mungkin ini satu kebetulan ? Tapi percaya lah qada dan qadar Ilahi.

Dalam senyum dan suka , hatinya menangis punya menteri dan pegawai yang dari jenis gunting dalam lipatan , harapkan pagar , pagar makan padi.

Kesian dia Nasihat dari kumpulan pakar di JPM dan KPDNHEP , telah menjerumuskannya ke dalam kancah kehancuran partinya , dirinya dan negaranya.

Ini lah konspirasi dari dalam , tanpa disedari oleh beliau, tapi , yang lebih penting , harus kita yakin , segala galanya adalah ketentuan qada dan qadar Ilahi.

Masanya telah tamat untuk UMNO/BN.

II. Kesian kat shahir Menteri KPDNHEP , Shahrir menteri yang paling malang, nampak sungguh sungguh cuba memberi penerangan dan penjelasan siang dan malam di media, bagi menjustifikasikan benarnya cadangan beliau dan anak buah di kementeriannya.

Bahawa kenaikan minyak itu adalah patut, rakyat mesti menanggung penderitaan , rakyat mesti menanggung beban , rakyat mesti membayar mengikut harga pasaran dunia bagi minyak yang digali , disedut , diproses dan ditapis di dalam negeri.

Apa maknanya ini ?

Dimana kecerdikan pemimpin UMNO/BN dalam mengurus ekonomi Negara ?

Inilah nasib malang rakyat , bilamana orang yang mengendalikan urusan urusan ekonomi Negara tidak mempunyai latarbelakang ekonomi.

Begitu juga sangatlah malang , pemimpin pemimpin yang tidak cerdik yang ada hari ini , masih lagi diberikan mandat oleh rakyat , bagi memimpin Negara. Inilah kesannya.

No comments: