Monday, December 22, 2008

Kedah Oh Kedah.. Apa dah jadi!

petikan tranganukite online

Teguran @ Kritikan Oleh fidini

" Kerja menjahamankan kerajaan pas khasnya dan pakatan rakyat am nya sedang giat dinegeri Kedah.secara senyap dan terancang oleh barua-barua umno bn dan para balaci ajk dan jkkk tajaan kerajaan persekutuan.

Datuk Azizan masih lagi terpinga mencari punca dan keadah untuk menjalankan tugas memerintah negeri. rakyat tidak tahu apakah peranan kerajaan pas di Kedah ,Lemah dan lembab.

Adun pas pula berperanan menghadziri majlis kenduri kendara dan tunjuk muka di masjid untuk solat jumaat..... rakyat kedah tidak peduli atau endah tak endah.

Menteri besar Kedah sesekali muncul di kaca tv dalam berita perdana menjawap soalan panas.kebanyakan soalan untuk menjerat kerajaan pas kedah....keadaan menteri besar datuk Azizan yg tidak terurus dengan jambang dan bauk yang kusut masai.Apakah imej selekeh yang ditujukkan itu layak bagi seorang menteri besar diinegeri kedah....

sungguh rakyat menjatuhkan kerajaan umno bn dan terdiri kerajaan pas kedah setelah 50 tahun berjuang.perlu diingat kerajaan pas tidak akan mendapat kemenangan jika tanpa ada pakatan rakyat diketuai oleh Datuk seri Anuar Ibrahim. Umno bn kini telah sedikit jinak kerana Anuar Ibarhim.berhati-hatilah umno bn akan menjadi semakin buas dan ganas jika kerajaan pakatan leka dan lali...

Kerajaan pas kedah perlu kepada seorang menteri besar yang pro aktif bukan hanya mengharapkan bantuan dan tunjuk ajar dari berbagai pihak.
masa berlalu tanpa ada perubahan... amanah yang diberikan jika tidak sangup memikul serahkan kepada orang yg lebih layak.memerintah negeri bukan hanya pandai untuk berceramah ugama.

betapa lemahnya kerajaan pas Kedah waktu ini tidak bermaya dan hambar seolah-olah negeri kedah ini tidak ada pemerintah.sedarkah kerajaan pas kedah bahawa kerja-kerja sabotaj oleh para pegawai kerajaan dan barua-baruan umno bakal menjahamankan pakatan rakyat.

segala perit jerih pakatan rakyat terutama dari Datuk seri Anuar mesti dihargai dengan kerja kuat bukan secara sambil lewa seperti sekarang ini

peranan adun adun pas dan pakatan rakyat bukan hanya untuk majlis kenduri kendara dan kematian sahaja.rakyat mahu tahu segala gala nya.
dari soal masyarakat kampung dan dearah dengan segenap lapisan masyarakat.... masih tidur dan leka lagi kah wahai para pemimpin kerajaan pakatan rakyat kedah.... apa kerja penghulu?? apa kerja pegawai kerajaan negeri, apa kerja pihak berkuasa tempatan dan segala cabang kehidupan.

waima kebelakangan ini khotbah jumaat makin teruk dan poyo dari sebelum dirampas dari kerajaan umno bn.kini lebih ramai yang tidur semasa khutbah...adun dan menteri besar mungkin tidak tahu kerana duduk di saf hadapan.sesekali adun atau menteri besar duduk lah disaf paling belakang.

sila teliti tek kutbah dan tajuk2 ... khutbah hari jumaat menceritakan kebersihan tandas masjid,kutbah mingu kedua berhati2 dijalan raya, kutbah mingu ke 3 cara memberikan salam,apakah ini kerja ulamak pas sehingga membentuk kutbah jumaat pun takut untuk berubah.... kuasa yang ada dan rakyat mengharapkan perubahan....perlukan petugas membuat tex ini membuka mata bagaimana kutbah di mekah, libya,mesir, afgan dan negara lain.apakah kerajaan pas kedah ketandusan para pemidato khutbah.hati hati para makmun tidak akan cair dengan khutbah mementingkan habuan dunia ini sahaja.

alasan kerajaan negeri tidak mempunyai bidang kuasa keatas pusat.
apa akan jadi jika jabatan haiwan negeri kedah sendiri kehabisan ubat untuk merawat ternakan orangkampung.

apa akan jadi segala bantuan tidak sampai kepada masyarakat yang berhak.segala masalah ini segala jabatan ini apakah tidak boleh disentuh oleh para pegawai kerajaan negeri...banjir baru baru ini siapa yang lebih menonjol pegawai pas dan adun adun pakatan pembangkang atau jkkk kerajaan persekutuan .jabatan kebajikan masyarakat menerima arahan terus dari Datuk johari Baharum.mana pegawai kerajaan negeri.malu ?? segan??? atau kerja sambil lewa.

kebanyakan ketua jabatan kerajaan masih lagi pekat umno bn...Datuk menteri besar usah dalam mimpi indah kemenangan.. berhati hati lah atas alasan jimat cermat ... rakyat makin susah malah lebih susah dari sebelumnya.

ingat lah rakyat yang lapar mudah marah...bila rakyat marah yang menang akan kalah... kezaliman akan berulang...jangan lah menteri besar bersungut tidak cukup masa dan tidur...

para pegawai kerajaan negeri pergi la menyamar dan tengok jabatan kerajaan yang berurusan dengan masyarakat...buat risikan dan lapuran..cari lah tindakan apakah yang perlu ..kisah benar pergi lah sekarang ini ke jabatan haiwan kedah dijalan datuk kumbar... tanya ada kah ubat kambing demam dan selsema... jawapan pasti ubat dah habis !!!! ubat lain ada tapi kena bayar mahal...logik ????ini belum lagi lain jabatan... kasihani pakatan rakyat terutama pembangkang diparlimen

tolong hargai jerit payah untuk kemengan ini...perlu keras jangan lah jadi lembek. bangun berlari jangan masih merangkak...

"


Artikel Hari Ini

Kera jaan Be End kini peniaga minyak

Bukti Mahathir Rosak Akidah...

Kedah Oh Kedah.. Apa dah jadi!

Sedih Dengan Tuduhan Mat Sabu Calon Luar

Polis ni baik sungguh...

Balasan Allah Terhadap Pemimpin Sekular

Kaum Muslimin tidak akan mungkin mencapai tujuan mereka melalui jalan demokrasi

Di Mana Teras Kita (Foundation)?

Isu PSMI: Orang politik perlu diajar dengan kuasa politik

Punyalah UMNO nak menang



[ Artikel seterusnya.. ]

Related Links
· More about Teguran @ Kritikan
· News by TokPenghulu




Most read story about Teguran @ Kritikan:



Apakah perasaan rakyat Melaka?

Sedarlah PAS Parit Buntar

Apabila poster Rokok Haram tampal di surau

Pejuang: Berani Mati Vs Berani Bogel

Ahli Parlimen BN dan Pakatan Rakyat makan gaji buta

Article Rating

Options 


Printer Friendly Cetak Artikel

Send to a Friend E-Mel kpd Kawan



"Kedah Oh Kedah.. Apa dah jadi!" | Configure | 7 comments | Search Discussion
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.


Re: Kedah Oh Kedah.. Apa dah jadi! (Score: 1)
by ibnhjmuda on Monday, December 22 @ 12:32:51 MYT
(User Info | Send a Message)
kita tidak mau apa yg terjadi kpd PAS yg memerintah TRG pd thn 1999-2004 turut dialami oleh PAS Kedah kini..jgn biarkan MB n exco2nya sahaja bertungkus lumus mempertahankan negeri dari dirampas oleh BN.Setiap pimpinan peringkat Kawasan n Cawangan perlu turut sama merasakan penting dan perlunya negeri KEdah kekal ditangan PAS dlm PRU yg akan dtg..


[ Reply to This ]



Re: Kedah Oh Kedah.. Apa dah jadi! (Score: 1)
by notan on Monday, December 22 @ 12:56:47 MYT
(User Info | Send a Message)
setuju dengan ibnhjmuda.kekadang terasa kecewa juga kerana ada suara mengkritik kerajaan tetapi tidak diikuti dengan usaha bersama untuk mengatasi permasalahan yang timbul ini.artikal di atas adalah satu daripadanya.sudah tahu ada masalah dan sudah tahu susah payah MB dan EXCO menjaga negeri kenapa tidak tampil ke dapan membantu kalau benar benar sayangkan kerajaan PR ini?tak usah tunjuk bijak mengugut kalau tidak dapat membantu.tak usah letakkan segala beban kepada MB dan EXCO kalau tidak mampu menolong.Terlebih lagi MB Kedah yang telah menyumbang RM10 ribu gajinya kepada rakyat dan telah melaksanakan beberapa program menolong rakyat terutama rakyat miskin.keluhan semasa banjir kalau benar sudah menampakkan kelekaan pendokong PR dalam meneruskan agenda perubahan.kalau benar perkar aitu berlaku maka sudah pasti kerajaan tidak akan dapat dipertahankan sekalipun sekuat mana MB dan EXCOnya berusaha.sepatutnya JKKK perlu dilawan oleh rakyat kebanyakan bukan MB atau ECXO.Begitu juga khutbah jumaat yang mengantukkan mata itu.perubahan perlu kerjasama semua bukan hanya MB dan Ecxonya.


[ Reply to This ]



Re: Kedah Oh Kedah.. Apa dah jadi! (Score: 1)
by TaRakNamA on Monday, December 22 @ 13:09:04 MYT
(User Info | Send a Message) http://taraknama.tblog.com
eishhh mangkaq UMNO mana yg tulis artikal nie.. macam dengki jaa kat kerajaan kedah nie.. tulis artikal macam tak sekolah...

pie baca kat http://wartadarulaman.blogspot.com / http://kedahlanie.blogspot.com/ [kedahlanie.blogspot.com]

so far tengok ok jaa... tak kalut mana pon....
- cukai dah turun dah
- SAR dah dapat bantuan dah
- urusan bawah meja dah x ada dah
- 9bln perintah sekupang tak pinjam kat pusat.. OKla tu
- RUMAH MELAYU dari TANAH MELAYU naik kouta 50% dari 30%
- ZIPY dah bertambah pelaburan dari 50juta ke 80juta dah.. naik la tu
- kat kulim hitect planning nak buat airport... hebat la tuu
dan macam2 lagi... tu baru 9bln kira OK la tuuu...yg 50thn pon huru hara jadinya skrg nie....


[ Reply to This ]



Re: Kedah Oh Kedah.. Apa dah jadi! (Score: 1)
by Malanchai (munawir@me.com) on Monday, December 22 @ 13:36:56 MYT
(User Info | Send a Message) http://web.me.com/airasiana
Tak payahlah bertungkus lumus mempertahankan kuasa yang bukan harta peribadi mak bapak mereka. Rakyat Kedah akan menentukan segalanya dalam PRU yang akan datang. PAS mesti hormat pada kuasa rakyat yang telah memberi peluang pada mereka untuk tunaikan janji. Tetapi janji tingggal janji, negeri kebajikan jadi jaga kebajikan diri sendiri. Malah gagal jaga prinsip perjuangannya, apatah lagi jaga kepentingan rakyat Kedah. Semuanya jadi CACA MARBA di Kedah. Lihat ajelah MB kedah yang berserabut. Orang muda-mudi pun tak kenal. Siapa MB kedah ???


[ Reply to This ]



Re: Kedah Oh Kedah.. Apa dah jadi! (Score: 1)
by sirihkapur on Monday, December 22 @ 14:14:59 MYT
(User Info | Send a Message)
artikel nih nampak macam usaha puak umno je yg nak melaga2kan pas ngan keadilan


hati2 ngan dakyah dan strategi 'anjin' tersepit


nak tahu progress di kedah, tanyala org kat kedah..ada paham kaa


[ Reply to This ]



Re: Kedah Oh Kedah.. Apa dah jadi! (Score: 1)
by armmey on Monday, December 22 @ 16:15:44 MYT
(User Info | Send a Message)
Aiyoo kalo nak di kira lagi segak Ust Azizan dari TGNA, siap berkot bagai, biasa la kalo xsuka PR macam2 duk kata.. err awat xkata kat Tan Sri khalid pengotor duk lap muka ngan sapu tangan jer masa Press Con?? hihi dasar pencacai


[ Reply to This ]

2 comments:

Anonymous said...

The ambition of Clomid analysis in treating infertility is to locate reasonable ovulation pretty than cause the development of numerous eggs. For good occasionally ovulation is established, there is no emoluments to increasing the dosage further . Numerous studies show that pregnancy large occurs during the before three months of infertility therapy and treatment beyond six months is not recommended. Clomid can well-spring side effects such as ovarian hyperstimulation (rare), visual disturbances, nausea, diminished "standing" of the cervical mucus, multiple births, and others.

Clomid is in many cases prescribed nearby generalists as a "opening activity" ovulation induction therapy. Most patients should subject oneself to the fertility "workup" prior to start any therapy. There could be tons causes of infertility in appendix to ovulatory disorders, including endometriosis, tubal disease, cervical ingredient and others. Also, Clomid analysis should not be initiated until a semen criticism has been completed.
Clomid and Other Ovulation Inducti
Somali pirates protract their attacks against worldwide ships in and thither the Place of Aden, teeth of the hindrance of stepped-up extraneous naval escorts and patrols - and the increased non-starter assessment in any incident of their attacks. At the beck agreements with Somalia, the U.N, and each other, ships kinship to fifteen countries up to epoch forgo someone a pasting the area. Somali pirates - who convey won themselves more $200 million in payment since within easy reach the start 2008 - are being captured more as time again as not object of the recreational being, and handed closed to authorities in Kenya, Yemen and Somalia on account of trial. Blas‚ here are some up to chum photos of piracy touched in the manager the toboggan of Somalia, and the far-reaching efforts to harness it in.
[url=http://rc8board.com/members/clomid-success-rate-20-37.aspx]clomid success rate 20[/url]
[url=http://alanizvideos.com/members/cervical-clomid-mucus-97/default.aspx]cervical clomid mucus[/url]
[url=http://netsentiments.com/communityserver/members/signs-of-ovarian-hyperstimulation-on-clomid-04.aspx]signs of ovarian hyperstimulation on clomid[/url]
[url=http://207.46.137.14/members/cervical-cancer-and-clomid-66/default.aspx]cervical cancer and clomid[/url]
tel:95849301231123

Anonymous said...

Yes exactly, in some moments I can say that I agree with you, but you may be considering other options.
to the article there is quiet a suspect as you did in the go over like a lead balloon a fall in love with delivery of this request www.google.com/ie?as_q=aspirator za kuhinje ?
I noticed the utter you suffer with not used. Or you partake of the pitch-dark methods of promotion of the resource. I possess a week and do necheg